Totaal aantal pageviews

Volg per e-mail!

Contact

Vragen, suggesties of tips? Mailen naar twilightbelgium@gmail.com !

Winkels

Zoek hieronder jouw nieuwe boek of DVD! (gratis verzending)

Stem op ons!

Twilight Poison Topsite Top Twilight Blogs

TwiBel pagina's

Facebook pagina Netlog pagina GarageTV Kanaal
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Er is een fout opgetreden in dit gadget

Partners

Twilight Forever Twilight-Belgium Twilight Quebec Twilight Quebec
dinsdag 24 november 2009



Ook al kijkt Stephenie Meyer nauwlettend toe dat er zoveel mogelijk gelijkenissen blijven tussen boek en film maar toch moet er af en toe iets worden aangepast...

Hieronder 20 verschillen:

1. Veel meer blote bovenlijven
2. Meer vechtscenes (waaronder de Volturi scene)
3. Bella praat niet in/tegen haarzelf maar zend mails naar Alice
4. Wanneer Jacob de telefoon opneemt weet hij dat het Edward is (in het boek denkt hij dat het Carlisle is)
5. De depressieve periode werd optisch ingekort
6. Edward verbergt Bella's foto's niet (je ziet hem enkel in haar kamer)
7. Jacob geeft Bella een dromenvanger
8. Bella kruipt achter op de motor van een vreemde
9. Jessica heeft meer tekst dan in het boek (motorscene)
10. "Face Punch - Let's do this" de naam van de film waar Bella samen met Jacob en Mike naartoe gaat.
11. Edward die niet enkel als gedacht maar ook visueel verschijnt
12. Victoria zit echt in het water als Bella verdrinkt (was in het boek slecht een hint)
13. Bella slaat Paul in het gezicht (hoe ze dat gaan oplossen in Eclipse, waar ze daardoor haar hand breekt, weet ik eerlijk gezegd niet!)
14. Het schilderij van Carlisle en de Volturi komt tot leven
15. Victoria valt Harry Clearwater aan waardoor hij een hartaanval krijgt
16. Er zit veel meer humor in de film dan in het boek
17. Bella en Jacob kussen bijna (en dit twee keer)
18. De confrontatie tussen Jacob en Edward in het bos
19. Edward vraagt Bella ten huwelijk (gebeurt minder expliciet in het boek)
20. Het visioen van Alice waarin Bella en Edward door het bos huppelen als vampier

Welke veranderingen vonden jullie goed en welke niet?

4 reacties:

Anoniem zei

Ik vond dat ze de scene waarin edward bella ten huwelijk vraagt langer haden mogen maken. En inderdaad hoe ze gaan oplossen dat bella haar hand breekt als ze jacob slaat in eclipse weet ik ook niet. Maar de andere veranderingen vind ik wel goed. Ik kijk al uit naar eclipse!! En hopelijk is die niet 16+!

Scarlite zei

Er is nog een verschil
Voordat Edward afscheidt neemt van Bella zat hij eerst toch nog bij haar en Charlie in de woonkamer en keuken? In het boek toch? als ik mij niet vergist, want ik geloof dat Bella toen al merkte dat hem iets dwarszat :/
Toen ik de film zag in de bioscoop merkte ik het eerste half uur al dat de film er veel te snel overging... dat vond ik wel spijtig... maar misschien heb je dat altijd als je eerst het boek gelezen hebt

Anoniem zei

vindt de boeken eigelijk beter dan de films. de films zijn ook geweldig maar de boeken vindt ik meer op details gaan en er is nog een verschil edward zit niet half te flippen met de voting in het boek was dat wel zo...

Liefje zei

Boeken zijn 9 op de 10 keer beter dan de film, er zijn misschien wel enkele uitzonderingen maar meestal lees je best eerst het boek en bekijk je daarna de film, dan zegt hij direct meer!
Voor "Bel Ami", de volgende film waar Pattinson in meespeelt is het trouwens ook een aanrader!