Totaal aantal pageviews

Volg per e-mail!

Contact

Vragen, suggesties of tips? Mailen naar twilightbelgium@gmail.com !

Winkels

Zoek hieronder jouw nieuwe boek of DVD! (gratis verzending)

Stem op ons!

Twilight Poison Topsite Top Twilight Blogs

TwiBel pagina's

Facebook pagina Netlog pagina GarageTV Kanaal
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Er is een fout opgetreden in dit gadget

Partners

Twilight Forever Twilight-Belgium Twilight Quebec Twilight Quebec
vrijdag 20 november 2009
Enkele duizenden hebben New Moon al kunnen bekijken. We zouden graag van jullie horen, hoe jullie de film vonden.



Wat vond je van de acteerprestaties?
Wat is volgens jou het leukste moment of de leukste uitspraak?
Vond je de special effects goed gekozen/toegpast?
Is er iets dat je echt heeft gestoord, wat je anders wou zien?
Wat vond je van het einde?
...

Laat het ons weten onderaan bij de reacties!

22 reacties:

Anoniem zei

ik vond hem super!!!Kristen heeft echt supergeacteerd!!!enkel de uitmaakscene mocht nog intenser van mij.special effects waren ook heel goed gedaan!!

Freya zei

de wolven zijn fantastisch!
ik wist niet dat charlie en mike grappig konden zijn.
Bij de volturi: magnifiek

kleine opmerking: geen last gehad van gegil. bijna iedereen was +18 op te twilightnight

Valérie zei

veel hollywoodser dan eerste film, veel beter geacteerd, special effects waren ongeloofelijk, de twee films zijn gewoon niet te vergelijken!
enigste was precies dat het laatste deel wat "rushed" overkwam... de italiaanse scenes mochten wat langer duren voor me, zeker het stuk uit het boek dat ze bij de volturi vertrekken ontbrak er voor mij... maar ja ze kunnen geen 4u lange film maken (alhoewel we daar allen niets tegen zouden hebben :) )
ik ga vrijdag weer, omdat het gisteren zo laat was en het niet genoeg in ingezonken !!!

Anoniem zei

De emoties die gebracht zijn in de film waren egt overmooi.. Heb vaak traantjes moeten laten :)
Jacob zijn transformatie is gewoon Rrrrrr!
Het einde vond ik wel zo plots.. opeens zwart scherm ik van huh? Het had van mij zker langer mogen duren!
De film had ook zijn hilarische momenten, supper gewoon!
Toch blijf ik de boeken beter vinden, veel meer details nzo ..
<3 twilight

Anoniem zei

Mooiste moment..
Wnnr Bella in Italie in de armen van Edward springt en hij zegt "Heaven"
En een zeer pijnlijk moment maar ook suppermooie scène is wnnr Bella tegen Jacob zegt dat ze van hem houdt maar zou hij zeggen dat ze moet kiezen dat ze voor Edward kiest, dat ze altijd al voor hem gekozen heeft.

Anoniem zei

Geweldig!

Inderdaad geen geschreeuw en gekrijs. Gelukkig gewoon een algemene verzuchting bij enkele ontblotingen van bovenlichamen. Haha, dat mag natuurlijk ;)

Ik wil de film ook meteen terug zien, maar ik hou mezelf in. Dan maar Eclipse en Breaking Dawn herlezen.
Ook ik heb enkele traantjes gelaten. En hoewel ik in de boeken een duidelijke voorkeur heb voor Edward, gaat het in de film toch wonderwel met Jacob. Ik heb het niet zo moeilijk met haar liefde voor hem zoals ik heb bij de boeken. Ik denk dat het komt omdat de film ook meer toegespitst is op Jacob en die 'overwhelming and obsessive love' tussen Bella en Edward minder naar de voorgrond treedt.

Er waren veel grappige momenten, maar ik kan ze niet meteen voor de geest halen. Toch moet ik zeggen dat het niet hilarisch was. Gewoon even gniffelen.

Het einde... dat vond ik best. Maar het moet vreselijk frustrerend zijn voor zij die de boeken niet hebben gelezen.

Over de acteerprestaties dan! Amai, zeg!
Ik had een beetje schrik voor Taylor Lautner, maar hij is zoveel gegroeid in die periode (qua kunnen, maar natuurlijk ook spiergewijs)!
Robert speelt Edwart meer getormenteerd dan voorheen. Waar hij in twilight nog zo'n ruig kantje had, is dat nu helemaal weg. En zo gaat het ook in de boeken.
Kirsten blijft het gewoon even goed doen. Daar was al niets op aan te merken.

Conclusie: Big round of applause

Anoniem zei

Inderdaad een 'big round of applause'

ze zijn erop vooruitgegaan qua acteerprestaties.
chris weitz heeft het heel mooi in beeld gebracht, ik denk niet dat het beter kon.

heel mooi vond ik edward die romeo citeert in de klas. eigenlijk was de hele film mooi

kan niet wachten tot juni voor eclips

Anoniem zei

1 groot mistake was waar men de wolfpack filmt aan de kliffen; je kon zo zien dat ze er 'opgeplakt' zijn.. ook hebben ik en Freya eens goed moeten lachen met de opbouw van de moto! Enfin, einde is inderdaad wat abrupt!
De actiescene bij de Volturi is wel wijs gefilmd.
Rosalie vond ik ook wel goe bij de vote..en Jasper sprak daar al met een 'Southern' accent! hahaha Dus die quote van Jasper is de leukste voor mij. gr Tan

GIZMO zei

Ik vond het gewoon ONGELOOFLIJK!!! Ik lag pas om 4 uur in mijn bedje, maar heb niets kunnen slapen! (Mijn leerlingen hebben niet veel aan mij gehad vandaag! LOL!)

Ik vond de special effects geweldig!!! Vooral de wolven en vechtscènes waren formidabel! Ik heb vooral mooie herinneringen aan de 'grapppige' kant van Charlie en de vlinders in mijn buik in de beginscènes met Edward! Hij zag er NOG beter uit dan in de eerste film!!!

Het einde, wel, de reactie bij ons in de zaal zei genoeg!!! En nu maar weer aftellen, hè?!

groetjes,

Twilight-mom

Liefje zei

Ik heb genoten van New Moon, het was het opblijven zeker waard!

In Brussel werd er in zaal 8 enkel geschreeuwd bij het binnenkomen van Edward in de cafetaria in de eerste film, daarna bleef het rustig. Op het einde was er wel applaus.

De acteerprestaties van Robert Pattinson en Kristen Stewart waren "af", bij Taylor merk je dat hij nog niet zo ver staat maar ik vond toch dat hij het er goed vanaf gebracht heeft.

Ik heb genoten van Charlies uitspraken, Emmett en Jasper, ze maakten sommige scènes luchtiger, wat niet slecht was voor het geheel.

De special effects waren goed gekozen, het matrix-gehalte tijdens de volturi vechtscène zat echt goed. Wat ik wil vind, neem de special effects weg en je hebt bijna geen film meer, Catherine Hardwick was verplicht creatiever te zien en dat merk je wel aan de eerste film.

Wat mij stoorde was het feit dat het "pack" constant met bloot bovenlijf rondliep, dat hoefde voor mij niet, less is more... Het was ook duidelijk dat deze gasten voor hun lichaam gecast zijn en niet voor hun acteerprestatie!

Het einde vond ik wel goed, maakt nieuwsgierig (als je de boeken niet hebt gelezen).

Algemeen gezien vond ik dat de gelukkige periode nog wat langer had mogen zijn en de weg naar Italië en alles van Volturi tot en met de voting ook wat meer uitgewerkt mocht zijn. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik minder "fan" ben van de wolven.

Mijn conclusie: goede film, perfect voor doelgroep (tieners) maar van mij hoeft Chris Weitz de 4de film niet te regisseren, geef iemand anders ook eens kans!

twilight fan zei

Gisteren was de mooiste filmavond ooit!!!
New Moon is gewoon een prachtige film!

Alles was zoals het moest zijn...
En soms moeite gehad om niet te wenen...
Het einde was goed, de mensen verlangen al naar Eclipse!

Ik ga zeker nog es terug naar de cinema!
En dan lang wachten op de dvd

isabelvdh zei

ik vond het absoluut er angstaanmakend en absuurt hoe het script van de eerste gebonden papiertjes met kaft en de tweede echt onafhankelijk en afscheidelijk goed en erg literiatuurlijk gezien comedisch.

geweldig

isabelvdh zei

bella is sooww sexxyiee gewoardhe in het tweedahh boekkie(L) luvit! kuskaas.!! schatjuhgs

Anoniem zei

NEW MOON was echt GE-WEL-DIG !!!!
ik ga zeker nog een keer!
aleen het einde vond ik een beetje verveelend want het was gewoon zo plots.
Maar al bij al een geweldige film!
groetjes

Anoniem zei

Ik vond het gewoon geweldig! Hij volgt de boek en hij is zowel grappig op sommige momenten en natuurlijk zijn er ook tranen gevallen ( hoe kon het anders)

Een woord: AMAZING!

Anoniem zei

even een vraagje: in de cinema waar ik hem gaan kijken was sprong de scene van de voting meteen over in het deel dat jacob praat met edward en bella. vond het een beetje vreemd. laat je me iets weten of het bij jullie ook was ?
alvast bedankt grt :)
oh ja new moon was AWSOME!!

Anoniem zei

antwoord op anoniem van 23/11:
na de voting rijdt edward bella terug naar huis(neem ik aan) en onderweg moeten ze stoppen want jacob staat midden op de straat!!! en dan gaan ze de bossen in om te praten.

Anoniem zei

ik vond persoonlijk de boek beter als de FILM
ik vond de leukste uitspraak die van bij EMILY thuis van de wolf komt uit de mouw :p
de film was echt supper :) alleen vond ik de scene's van Jacob erg langdradig en saai.
mijn vriendinnen zijden als dat het ene plots stoppend einde ging worden maar ik wiest niet dat het zo ging zijn. Edward is the Best

Anoniem zei

Ik vond de film echt super !
het was zo spannend dat de film in een stuk voorbijvloog. Chris weitz zette als director echt een mooie film neer!

maar op sommige momente leek of Edward in trane ging uitbarste, hij leek zo'n soort krampachtig-gezicht te trekke :p wat wel een beetje grappig was !

de film had ook veel grappige scenes :D vooral Charlie & Emmet hadde leuke stukjes :D
Can't wait to see the movie again !

Anoniem zei

ik vond de film enorm nooi en super ! het was echt de moeite waard !! ik ben zeker en vast een enorme grote fan !er waren ook een paar grappige scenes vooral die met de weerwolven

Anoniem zei

SUPER film!!! Ergerde mij wel aan de scene waar de gele porsche reed, zo onrealistisch :s

Anoniem zei

FANTASTISCHE film!! Sommigen vinden hem niet goed maar ik denk dat je best eerst de boeken leest... Ik vond wel dat die scène waarin Edward weggaat beter kon. Ik ben trouwens al eens in Montepulciano geweest! (Volturi)