Totaal aantal pageviews

Volg per e-mail!

Contact

Vragen, suggesties of tips? Mailen naar twilightbelgium@gmail.com !

Winkels

Zoek hieronder jouw nieuwe boek of DVD! (gratis verzending)

Stem op ons!

Twilight Poison Topsite Top Twilight Blogs

TwiBel pagina's

Facebook pagina Netlog pagina GarageTV Kanaal
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Er is een fout opgetreden in dit gadget

Partners

Twilight Forever Twilight-Belgium Twilight Quebec Twilight Quebec
zaterdag 26 juni 2010
Deze week in must reads: The Vampire Diaries.
Deze serie boeken van L.J. Smith liggen aan de basis van de gelijknamige tv-serie. Er wordt veel gezegd dat deze gewoon Twilight kopiëren, maar dit zou eerder omgekeerd zijn. De eerste 4 boeken verschenen begin 1990, ver voordat er sprake was van Twilight.

In 1991 verschenen de eerste 3 boeken
  • The Awakening
  • The Struggle
  • The Fury
In 1992 kwam daar een vierde deel bij: Dark Reunion

Vanaf het begin van de tv-serie kwamen er nog eens 3 nieuwe delen bij:
  • The Return: Nightfall (2009)
  • The Return: Shadow Souls (2010)
  • The Return: Midnight (2011)
Alle boeken draaien rond Elena Gilbert die tussen 2 vampier broers, Damon en Stephan Salvatore komt in te staan. Zo ver de gelijkenis met de tv-serie. In The Return boeken is Damon Salvatore het hoofdpersonage en gaat het verhaal verder waar het gebleven was bij het vierde boek. Maak je klaar voor veel bloed en veel paranormale dingen!

Deze boeken zijn enkel verkrijgbaar in het Engels. Dankzij de tv-serie is de serie wel snel te vinden in een grotere boekhandel die ook anderstalige boeken verkoopt. In de nieuwe uitgaves van de eerste boeken werden ze telkens per twee samengevoegd.


Met deze post te maken zie ik ineens dat ik gestopt ben bij boek 5. Ik heb deze boeken in januari/februari gelezen en waarschijnlijk was boek 6 nog niet uit. Ik ga er eens snel aan beginnen zie. Dit zijn engelstalige boeken en de engelstalige versie is dus al snel weeral in digitale versie terug te vinden op het net. Boek 1 tot 6 vliegen hier ook digitaal rond. (Alles wat ik hier post zal ik in digitale versie hebben aangezien ik nu alles digitaal lees met mn e-reader)

1 reacties:

Anoniem zei

Deze zijn ze ook al in het nederlands aan het vertalen, de eerste twee gecombineerde delen heten 'ontwaken en de strijd'