Totaal aantal pageviews

Volg per e-mail!

Contact

Vragen, suggesties of tips? Mailen naar twilightbelgium@gmail.com !

Winkels

Zoek hieronder jouw nieuwe boek of DVD! (gratis verzending)

Stem op ons!

Twilight Poison Topsite Top Twilight Blogs

TwiBel pagina's

Facebook pagina Netlog pagina GarageTV Kanaal
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Er is een fout opgetreden in dit gadget

Partners

Twilight Forever Twilight-Belgium Twilight Quebec Twilight Quebec
zondag 24 oktober 2010

Gisterenavond was het als jaarlijkse gewoonte het afsluitend event van het Filmfestival Gent met de uitreiking van de World Soundtrack Awards, zowat de grootste awards na de Oscars voor filmmuziek. Per toeval had ik een VIP ticket in handen gekregen en was ik er dus bij vanop de eerste rij.

Het eerste deel van de avond (de award uitreiking) was het vooral uitkijken naar Alexandre Desplat, de componist van de muziek van New Moon. Hij was immers tweemaal genomineerd. Eenmaal in de categorie "Best Original Film Score"  met zijn muziek voor "Fantastic Mr. Fox", zijn tweede nominatie was in de categorie "Film Composer of the Year" met zijn muziek voor "Fantastic Mr. Fox", "Julie & Julia", "The Ghost Writer" en natuurlijk "The Twilight Saga: New Moon".
De eerste award krijg hij voor "Best Original Film Score", daarna kwamen stukjes muziek van de genomineerden voor "Film Composer of the Year". Hierbij werd ik verrast door stukjes uit New Moon . Bella op de motor, Bella die valt met haar motor, de wolfpack, Bella die over het plein in Volterra loopt en Edward die nog maar eens zijn hemd uitdoet aan de voet van de toren. Alexandre Desplat werd nogmaals als winnaar naar voren geroepen. In zijn bedankingsspeech dankte hij Chris Weitz (de regisseur van New Moon) voor de fantastische samenwerking.

Het tweede deel van de avond was een concert met de muziek van 10 verschillende componisten. Een van deze 10 was Howard Shore, de componist van de filmmuziek van Eclipse. Hier had ik gehoopt een stukje uit Eclipse te horen, maar het werd een stuk uit Howards bekendste werk voor "The Lord of the Rings".

Achteraf op de receptie werd ik overdonderd door de aanwezigheid van al het bekend volk. Ik probeerde nog Desplat en Shore te vinden, maar dit is me niet gelukt.
Bij het naar buiten gaan moest ik me wel nog door een haag handtekening- en fotojagers wurmen :).

2 reacties:

FAN zei

wow, zo'n vip ticket... hoe kwam je daaraan?

freya zei

mijn werkgever is 1 van de festivalpartners. een aantal van de bazen konden niet gaan en tickets werd onder gewoon personeel verdeeld :)